Saturday, August 12, 2017

Is President Trump facing the danger of coup, impeachment Or a popular revolution?

Is President Trump facing the danger of coup, impeachment Or a popular revolution?


this text has been written in Persian but i sure it's very easy foryou to translate it by using google translate or other software fortranslating. thank you

هر چند فضای سیاسی جهان قبل از شروع ریاست جمهوری پرزیدنت ترامپ فضای گل و بلبل نبود اما تا این درجه نیز دچار آشفتگی و هرج ومرج نبود.


همانگونه که در مطالب و تحلیلهای قبلی خود نشان دادم پرزیدنت ترامپ فقط رئیس جمهور آمریکا نیست بلکه نماینده مجمع سرمایداران جهانی نیز میباشد.


بنده سعید شجاعی سعدی بعنوان یک پژوهشگر و فعال فرهنگ و صلح جهانی، براساس پژوهشهای  منتشره پیشین اینترنت محور خود بر این باورم پرزیدنت ترامپ و مشاورانش با هدایت مجمع سرمایه داران جهانی در دوران مبارزات تبلیغاتی سال گذشته آمریکا کلاه گشادی سر روسیه و شخص پرزیدنت پوتین باهوش گذاشتند. 


آنها از توان سایبری و جاسوسی روسیه در جهت تغییر نتایج انتخابات بنفع خود بهره گرفتند اما بعد از بقدرت رسیدن، زیر همه قول و قرار خود برای جبران زدند و نه تنها به روسیه چیزی ندادند که تحریمهای بی سابقه ای نیز بر آن تحمیل کردند.


در مورد ایران و کره شمالی نیز آنها به تبعیت از فرامین صادره از مجمع سرمایداران جهانی به افزایش تهدید و تحریم و ایجاد تنش و گسترش فضای جنگی روی آوردند.


ترامپ و مشاورانش بخوبی می داند شروع هر جنگی با کره شمالی یعنی جنگ با چین که حامی اصلی و نگهدارنده حکومت کمونیستی در کره شمالی است.


جنگ با ایران نیز دارای عواقب فاجعه بار نه تنها برای ایران و آمریکا که کل خاورمیانه و حتی جهان است.


در چنین شرایطی بنظر می رسد دولت پرزیدنت ترامپ عملا خود را از دیدگاه سیاسی در شرایط مرگ و زندگی قرار داده است.


در چنین وضعیتی اگر فرض کنیم همه متحدان آمریکا در ناتو هم با ترامپ همکاری کنند بنظر نمی رسد امریکا بتواند همزمان با روسیه و چین و کره شمالی و ایران و ونزوئلا درگیر شود.



اظهارات مقامات مختلف سابق و کنونی و شخصیتهای مهم و نیز مراکز پژوهشی آمریکا در روزهای اخیر ضد تصمیمات و سیاستهای ترامپ (در دو حوزه داخلی و خارجی ) گواه نوعی سردرگمی کم سابقه در آمریکااست.


شاید بتوان گفت اگر پرزیدنت ترامپ بخواهد به روییه کنونی خود ادامه دهد حتی انجام کودتای نظامی ضد دولت ترامپ و یا استیضای او و همچنین وقوع انقلاب مردمی برای سرنگونی دولتش دیگر کاری غیر ممکن بنظر نرسد، هرچند بدلایل ساختار حکومتی و حقوقی حاکم بر آمریکا چندان زمینه ای برای چنین اموری متصور نگردد.

دلیل ساده چنین برآوردی اینست شاید دولت پرزیدنت ترامپ مایل باشد دست به عملیات انتحاری سیاسی و نظامی بزند اما بنظر می رسد نه ارتش و نه اکثریت مردم آمریکا ( دستکم در شرایط کنونی )علاقه ای به حمایت از چنین دولتی نداشته باشند. تا نظر شما خواننده فهیم چه باشد.


 


No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...