Saturday, August 19, 2017

28مرداد 1332 یادآور ننگین ترین روز و بدترین رویداد سیاسی در تاریخ 100 صدساله اخیر ایران عزیز است



لطفا در صورت تمایل خواندن این مطلب مهم را بدیگران نیز سفارش فرمایید.با سپاس


در 28مرداد 1332 دکتر محمد مصدق و دولتش توسط کودتای انگلیسی- آمریکایی سرنگون گردید و در پی آن یک فرصت بزرگ تاریخی برای پیشرفت همه جانبه ایران و ایرانی به همین ساده گی از بین رفت.

پژوهشهای اینترنت محور بنده سعید شجاعی سعدی ، نشان از این واقعیت دارد که اگر این کودتای ضد انسانی و دمکراسی اتفاق نمی افتاد، ایران هم اینک در آسیا در ردیف اول تا سوم آسیا و حداکثر در ردیف چهارم تا دهم جهان از نظر رشد اقتصادی، صنعتی و صد البته رشد اجتماعی و فرهنگی قرار می گرفت.


بزرگترین عامل وقوع چنین رویداد کثیفی عبارت بود از اختلافات داخلی و تهاجم ناجوانمردانه افراد و گروههای سیاسی و رسانه ای و سوی استفاده دستگاه های اطلاعاتی انگلیس و آمریکا از این اختلافات در کنار فقر فرهنگی و اقتصادی بخشی از مردم بزرگ ایران بود که برنامه ریزان امریکایی و انگلیسی با آگاهی از این موارد و صرف پول و بکارگیری سیاست تفرقه بنداز و حکومت کن عملا بخشی از مردم را بجان بخش دیگر انداختند و نهایتا موفق شدن دکتر مصدق و آیه الله کاشانی را که تا چند ماه قبل متحد سیاسی یکدیگر بودندرا خواسته و یا ناخواسته روبروی هم قرار دهند و بدبختانه بخشی از فرماندهان ارتش شاهنشاهی ایران را نیز که فاقد درک تاریخی درستی از تاریخ و فرهنگ و تحولات سیاسی ایران بودند را با دادن پول و مقام بالاتر و رانتهای بی حساب و کتاب بخود جلب نمایند.

از سوی دیگر و متاسفانه بر خلاف تکذیب های که حزب توده ایران از فردای کودتا تا به امروز نموده است اما شواهد تاریخی نشان از آن دارد که آگاهانه و یا نا آگاهانه این حزب بدترین ضربات سیاسی و امنیتی را با انجام پی در پی راهپیمایی های ضد دولت مصدق به دولت ملی و مردمی ایران وارد نمود.


بعلاوه مقامات حکومت شوروی کمونیستی برای تضعیف همه جانبه دولت دکتر مصدق حتی دقیقه ای را از دست نمی دادند تا آنجا که از پس دادن حدود 20 تن طلای ایران که بعنوان امانت نزد آنها بود به دولت دکتر مصدق خوداری نمودند تا دولت ایران نتواند برای مردم آذوقه و کار و خدمات عمومی لازم را فراهم سازد اوج نامردی دولت کمونیستی شوروی آنجا بود که بلافاصله پس از کودتا آن 20 تن طلا  را تحویل کودتاگران داد.

بهر حال بنده سعید شجاعی سعدی بعنوان یک فعال و پژوهشگر فرهنگ و صلح جهانی ویک شهروند ساده ایرانی هشدار میدهم در همین لحظه هم ازخیلی از کشورهای پیشرفته جهان عقب تریم و اگر می خواهیم به قافله پیشرفت همه جانبه کشورهای جهان برسیم نباید به هیچ بها و یا به هیچ بهانه ای ملت و کشور خود را در گیر تنش و ناامنی و چند دستگی نماییم تا بیگانگان با سوی استفاده از آن   فرصتهای طلایی برای پیشرفت و رشد و توسعه همه جانبه را از ما بگیرند. به امید ایران و ایرانی بسیار سربلند تر از ایران و ایرانی کنونی. آمین. 
         


No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...