Monday, December 17, 2018

گر از خدا و مردم خجالت نمی کشید دستکم از شهدا خجالت بکشید!

این پست به واکاوی نقش عده ای در ایران می پردازد که در 40 سال گذشته بخش عمده ای از همه مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مردم ایران را با توسل به روشهای شیطانی پدید آورده اند اما نه تنها بیشترشان هنوز گیر نیفتاده اند که نقشی در حد منجی مردم ! برای خود قائل هستند. در این مطلب ابتدا به چند خط پیشگفتار و بعد هم به بیان اصل مطلب پرداخته ام، پیشاپیش از دقت نظری که در مطالعه این پست می فرمایید صمیمانه سپاسگزاری می نمایم.
پیشگفتار:
حدود ساعت 2 عصر روز 22 بهمن 1357 من در سن حدود 17 سالگی بعد از نزدیک به یکسال شرکت در تظاهرات خیابانی در شیراز ، انقلاب اسلامی را در حال پیروز شدن می دیدم.در همین لحظات بر اثر تیراندازی نبش خیابان خیام از زند، مرد میان سالی تیر به گلویش خورد و من سوار بر آمبولانس او را به بیمارستان نمازی رساندم در بین راه مرد مجروح که بسختی حرف می زد و نفس می کشید از من خواست گوشم را به دهانش نزدیک کنم، من چنین کردم و او از من خواست اگر شهید شد به آدرسی که گفت خبر دهم ، من به او دلداری و روحیه دادم که نترس توشهید نمی شوی و زنده می مانی، باز خواست گوشم را نزدیک ببرم و بعد که چنین کردم گفت: من از شهادت نمی ترسم بلکه از اینکه از فردا ایران بهشت می شود و من نیستم ببینم ناراحتم!.
اصل مطلب:
این خاطره را ذکر کردم تا بگویم کشور با نثار جان صدهها هزار نفر از کسانی که بدنبال اشاعه اخلاق، معنویت، عدالت، آزادی ، انسانیت و پیشرفت مادی بودند به اینجا رسیده است. در این بین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بتدریج عده ای که قبلا اکثرا در فقر و فلاکت مادی و گاه فرهنگی بسر می بردند ، شرایط را برای کنار زدن همه آنهایی که واقعا بدنبال خدمت و پیشرفت و توسعه همه جانبه بودند، با توسل به باند و باند بازی و بکارگیری روشهای شیطانی و بیرحمانه فراهم ساختند. در واقع می خواهم بگویم آنهایی که دم از خدا و دین می زنند و ادعایشان گوش فلک را کر کرده است و با بی شرمی فراوان سوار بر گورده مردم ، خود را به مسئولیتهای بالا و ثروت های بادآورده ای رسانده و می رسانند که قبلا حتی خواب آن را هم نمی دیدند، بدانند که دیر یا زود دستشان رو می شود و باید جوابگو باشند.
این عده شاید در حال حاضر با باند بازی و زد و بند و نیز با توسل به ریا و تذویر و بکارگیری روشهای شیطانی، افراد شایسته و باسواد و دست و چشم پاک و دارای توان مدیریتی و کار بلد را کنار زده و خود را بالا کشیده اند، اما هم خودشان می دانند و هم خدا می داند که دیر یازود هرچقدر هم برای خودشان پشتوانه اداری و امنیتی و سیاسی و اقتصادی هم فراهم کرده باشند، سرانجام با خفت و خواری فراوان روبرو خواهند گردید. امروزه بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی، سیاسی،فرهنگی و روانی مردم ایران بدلیل سوی مدیریت و رفتار و تصمیم سازیهای فاجعه بار همین گروه می باشد.
متاسفانه دامنه منافع سیاسی و اقتصادی آنها حتی گریبان سیاست خارجی و روابط بین المللی کشور را نیز گرفته است و بخشی از امنیت و منافع ملی ما دست آویز کسب ثروت و منافع سیاسی بیشتر این گروه شده است.
این گروه اگر احساس کنند کسی سر راه منافع سیاسی و اقتصادی آنها را مانع تراشی می کنند در کمترین زمان ممکن چنان بلایی سر آن می آورند که از زنده بودن خود پشیمان گردد!.
بخش عمده ای از مشکلات فقر و نداری مردم ناشی از رفتار و تصمیمات همین گروه است اما با نهایت پرویی دیگران و حتی مردم را مقصر نشان می دهند.
گلوی سیاست خارجی کشور را چنان فشار می دهند که تا مرز خفگی از نوع مرحوم قاشخچی پیش رفته است و شدیدا بر دامنه تهدیدات نظامی ضد کشور می افزایند، اما با زرنگی خاص شیطان، آن را بر گردن اسراییل و امریکا می اندارند.
در اینکه بویژه دول کنونی در امریکا و اسراییل و عربستان بدلیل تضاد شدید منافع با سیاستهای منطقه ای جمهوری اسلامی ایران ، بدنبال ضربه زدن به منافع ، امنیت و استقال ایران هستند شکی نیست، اما سئوال اینجاست که چرا این عده بجای مقابله منطقی با دشمنان ایران در چارچوب قوانین و پروتکلهای رایج بین المللی، خود دست به رفتارهای می زنند که در افکار عمومی داخلی و بین المللی نوعی همدلی با سیاستهای خصمانه دشمن ایجاد می کنند.
خدا کند تا دیر نشده این عده از خواب خرگوشی بیدار شوند تا صدمات کمتری به امنیت، منافع ملی و استقلال ایران وارد شود هرچند چه خوب گفته اند که : کسی را که خواب است می توان بیدار کرد، اما کسی که خود را بخوابی زده است، نمی توان براحتی بیدار نمود!.
سعید شجاعی سعدی -شیراز

No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...