Tuesday, October 17, 2017

نامه سرگشاده به دادستان محترم کل کشوردر باره مسایل سیاسی، فرهنگی، بانوان، اینترنت و مسایل روز




با سلام و ادب

احتراما در پی اوج گرفتن مباحث در باره فواید و مصایب اینترنت در بین مسئولان محترم رده بالای نظام در سه قوه آنهم بعد از سه دهه ای که از ورود این پدیده بزرگ جهانی به کشور میگذرد!، به استحضارمی رسانم:
اینجانب سعید شجاعی سعدی ، سالهاست با ارایه و انتشارنتایج پژوهش های میدانی و اینترنت محور خود، در کنار سایر پژوهشهای اشخاص حقیقی و یا حقوقی دیگر در کشور، نشان دادم که اینترنت بمانند ناوگان هواپیمایی بزرگ جهانی است که کاربران کشور ما، فقط سرنشینان یکی از خطوط آن ناوگان بزرگ جهانی هستند.
معلوم است که اگر از اول مسئولین خط هوایی ما، به مسافران آموزش کافی نداده باشند و یا خلبانان این خط هوایی از مهارت های لازم برخوردار نباشند و یا چنان که باید احساس مسئولیت نکنند، شکی نیست که یا هواپیما ها سقوط می کنند و یا مسافران از آن خط هوایی ناراضی می شوند و به سراغ خطوط هوایی شیک و جذاب دیگر جهانی می روند هرچند در نهایت هم دچار ضرر و زیان شوند!.
جناب آقای منتظری
بنده از دهه 70 از شیراز، بارها و بارها با انتشار مقاله و نامه به مسئولین محترم رده بالای نظام، هشدار دادم اینترنت نه فقط یک تکنولوژی که یک فرهنگ جهانی است که باید همه اقشار ایران زمین بویژه جوانان را با آموزش سریع و وسیع، بصورت درست با آن آشنا کرد نه اینکه بگذارید کار از کار بگذرد و اکثریت جوانان ما بجای استفاده از بخشهای بسیار سودمند علمی و فرهنگی و سیاسی و مانند آن، متاسفانه بسمت استفاده از بخشهای از اینترنت روند که نتایج آن در افزایش بسیار چشمگیر اعمال مجرمانه و جنایی، رفتارهای ضد اخلاقی و هنجارشکنانه، اعتیاد، قتل، کلاه برداری و غیره،در پرونده های متشکله در قوه قضاییه پدیدار گردد، آنگاه آنهم بعد از بیست و چند سالی که از ورود اینترنت به کشور می گذرد به هر دلیلی تازه به این نتیجه رسید که باید به وضعیت اینترنت در ایران سرو سامان داد.
جناب آقای منتظری:
جالب است در شیراز برای همین پژوهشها و انتشار نتایج آن در قالب پست های اینترنتی و یا ارسال نامه همراه با پیشنهادات سازنده به مسئولین محترم رده بالای نظام برای اصلاح امور جاری کشور، نه تنها با بنده هیچگونه مساعدت و همکاری صورت نپذیرفت بلکه بنده سعید شجاعی سعدی را با شدیدترین الفاظ و تهدیدات جانی و پرونده سازی و غیره مفتخرم فرمودند و توسط یکی از بالاترین مقامات رسمی و روحانی استان به شکستن خطوط قرمز نظام متهم فرمودند!.
جناب آقای منتظری:
مگر می شود در هنگامه ای که به هر دلیلی که، قلم و قدم دلسوزان و مصلحین بی مزد و مواجب ولی عاشق خدمت به ایران و دین، همچون بنده ی بی ادعایی را می زنند، نتیجه ی بهتر از اینکه امروز در فرهنگ و اخلاق کشور شاهد هستیم، بدست آورند!.

جناب آقای منتظری، دادستان محترم کل کشور:

 چه شده است حالا که کارد آثار سوی اینترنت به استخوان نظام و مسئولین رسیده اینقدر در کشور در باره فواید و مضرات اینترنت، سرو صدا راه افتاده است.
چرا از دهه هفتاد تا کنون مسئولین محترم کشوری و استانی به حرفها و نتایج پژوهشهای اینترنت محور امثال بنده ی دلسوز و بی مزد و مواجب توجه ای نکردند؟!.

بنده اکنون نیز به عنوان یک ایرانی دلسوز عرض می کنم اعمال هرنوع محدویت بر اینترنت نتیجه بسیار فوری و عکس خواهد داشت.
راه چاره کار ایجاد کار و اشتغال برای 16 میلیون جوان در سن ازدواج است که بدلیل مشکلات معیشتی ازدواج نکرده اند و در نبود یک صدا و سیمای جذاب متاسفانه آنها بسمت استفاده هنجارشکنانه از اینترنت و شبکه های جنسی گرای ماهواریی، گرایش شدید و بلکه اعتیاد پیدا نموده اند.
 راه چاره در پخش برنامه های سرگرم کننده و آموزشی در قالب فیلم و سریالهای فاخر است از صدا و سیما است نه تهیه و پخش سریالهایی که شب روز به طلاق و خیانت همسران بیکدیگر و اشاعه جرم و بی اعتمادی در جامعه می پردازد.
راه چاره بر داشتن فشار بر بانوان و رفع ممنوعیت ورود آنها به ورزشگاه ها و توجه به مسئله پوشش بانوان با توجه به نظرات امام "ره" و مرحوم آیه طالقانی در سالهایی اولیه پیروزی انقلاب اسلامی است.

راه چاره آنست که باور کنیم امروزه قرن 21 میلادی و قرن پازدهم هجری است و یادمان باشد که مولا علی "ع" فرمود فرزندانمان را بر اساس ملزومات زمان تربیت و آماده کنیم.
راه چاره این است که بزرگان دین و دنیای ما بدور از ترس از دادن موقعیتهای مختلف خود چنان در گیر ملاحظه کاری و محافظه کاری نشوند که همه جوانان برای فرار از فشار و تنگناهایی که عده ای خشک مقدس و متزور و ریا کار بر آنها روا می دارند، تغییر دین ندهند و به همین عنوان از کشورهای اروپایی و آمریکایی پناهندگی نگیرند و به ضد دین پدری خود بدلیل دلگیری از رفتار کسانی که خود را دیندار معرفی می کنند و به اسم دین رفتارهای سوی می نمایند، قیام نکنند.

راه چاره آنست تا با ایجاد فضای کار و امید و تامین حداقل رفاه اجتماعی اجازه ندهیم دختران ایرانی بجای تشکیل خانواده برای روسپیگری با پاسپورت جمهوری اسلامی ایران به کشورهایی عربی و غیر عربی بروند.

جناب آقای منتظری دادستان کل کشور:

 تا کی باید در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شاهد پخش سخنرانی های روحانیون معزز و غیر روحانیون محترمی باشیم که فقط مصاحبه می فرمایند . فقط حرف می زنند و نصیحت می کنند و بس.
اگر نصیحت کردن به تنهایی کار ساز بود که بعد از چهل سال که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد باید ایران گلستان شده باشد.

جناب آقای منتظری:

در واقع چنین نصایحی به این دلیل، چنانکه باید و شاید اثر گذار نیست که متاسفانه اعضای جناحهای سیاسی کشور بنظر می رسد، بسیار بیشتر به این نصایح احتیاج دارند تا مردم، چرا که آنها هستند که اخبار بگومگوی های تند و کند سیاسی آنها نسبت بیکدیگر و انتشار گاه و بیگاه از اختلاسها و رانتخواریها و زمینخواری های بزرگ و کوچکشان، از یک سو، به انتشار فضای نا امیدی و یاس و یا بدتر از همه خدای ناکرده به بی اعتمادی به کارایی نظام جمهوری اسلامی، در جامعه کمک می نماید و از سوی دیگر دشمنان ایران را گستاخ تر می نماید تا شمشیر را از رو ببندند و موجودیت ایران و ایرانی را هدف کینه ورزی های خود قرار دهندو از قضا برای مقابله با همین گستاخی های بیگانگان هم، باید عرض کنم! امثال بنده ی مغصوب واقع شده توسط مقامات محلی و نوچه هایشان توانسته ایم در شبکه هایی اینترنتی کاری کنیم کارستان تا آنجا حقیر موفق شده ام توجه دهها هزار نفراز فرهیختگان، صاحبان قلم و رسانه و کرسی های دانشگاهی و هنرمندان دو قاره آمریکا و اروپا و نیز ازسایر قاره های جهان را به حقانیت مردم و فرهنگ ایران و ایرانی جلب نمایم.

در اینجا یادآور می گردم که آماده ام در صورت دعوت رسمی موارد فوق را بصورت کامل در هر مکان و زمانی که لازم باشد توضیح دهم.

با تقدیم احترامات شایسته سعید شجاعی سعدی، 25 مهر 1396-شیراز

رونوشت:
دفتر مقام معظم رهبری
 روسای محترم سه قوه
برخی مسئولان و رسانه های کشور
   

No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...