Monday, November 9, 2015

the big and terrible mistakes of USA AND ISRAEL etc, about IRAN



سیاست های اسراییل و امریکا در مورد ایران به نفع مردم و دولتهای این دو کشور نیست


بنده سعید شجاعی سعدی سعدی بعنوان یک شهروند ایرانی و نیز یک فعال و پژوهشگر اینترنتی ، نقش فرهنگ و صلح در روابط بین الملل ، ابدا رفتار و مواضع دو دولت امریکا و اسراییل و لابی طرفدار دولت صهیونیستی اسراییل را نمی فهمم.

 به دلایل زیر معتقدم دولت کنونی اسراییل و دولت پرزیدنت اوباما و لابی طرفدار اسراییل در امریکا بشدت در حال بازی خوردن از روسیه و چین و در نتیجه تضعیف منافع امنیتی و اقتصادی و سیاسی دراز مدت خود در خاورمیانه و دیگر نفاط جهان هستند در واقع امنیت ملی امریکا و اسراییل و همپیمانان آنها با اتخاذ مواضع کاملا اشتباه در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران به خطر افتاده است.

----

 1- رهبرمقتدر ایران اسلامی با وجود همه مخالفتهای برخی افراد منتقد برجام در کشور، سرانجام آنرا با ملاحظاتی مورد تایید نهایی قرارداد، اما مقامات سیاسی و نظامی امریکا بجای درک اهمیت این کار، مرتبا از گزینه نظامی روی میز حرف می زنند و ایران را تهدید نظامی میکنند ، این کار آنها طبیعی است واکنش های تند مقامات و رهبر جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته باشد.

---

2-اگر اسراییل و امریکا و ابادی منطقه ای آنها مانند عربستان سعودی با استمرار مواضع تند کنونی برعلیه جمهوری اسلامی ایران سبب شکست دولت میانه رو رییس جمهور روحانی گردند ، شک نکنید دولتی در ایران روی کار خواهد آمد که خواب را در منطقه و جهان از چشم همه شما خواهد ربود ، در این صورت بازنده اصلی امریکا و اسراییل و عربستان و دیگر کشورهای همسوی با آنها خواهد بود.

---

 3- از یک سو امریکا چشم خود را بر روی حمایت ایادی عربش در منطقه از داعش و دخالت مستقیم اتباع عربستان سعودی در ماجرای 11 سپتامبر 2011 می بندد و در عین حال حمایت ایران از حزب الله و حماس ویمن و بشار اسد را حمایت از تروریست میداند ، این مواضع سبب شده است تا ولادمیر پوتین فرصت طلب برای استفاده از ظرفیت ها و امکانات بالای جمهوری اسلامی ایران در مقابله همه جانبه با غرب ، به ظاهر در نقش یک رییس جمهوری به ایران اسلامی نزدیک شود که حاضراست مناقع ایران را در مناطق فوق به رسمیت بشناسد. می توان گفت پوتین بسیار هوشمندانه تر از مقامات امریکا و اسراییل و عربستان و مانند آنها در رابطه با جمهوری اسلامی عمل کرده است. بنده اعتقاد دارم رهبر با هوش جمهوری اسلامی ایران هرگز تن به یک همکاری همه جانبه وبی فید و شرط با روسیه نه در مورد سوریه و که هیچ موضوع دیگری نخواهد داد، اما مواضع امریکا و دیگر ایادی آن در مورد ایران در آینده در شدت و میزان نزدیکی ایران و روسیه و چین تعیین کننده خواهدبود.

 ---

4- بنده اعتقاد دارم روسیه و چین در یک توافق محرمانه درصددند تا با سوی استفاده از مواضع نسنجیده امریکا و اسراییل و عربستان و دیگر ایادی آنها بر علیه جمهوری اسلامی ایران، هرچه بیشتر خود را به ایران نزدیکتر نماین تا آنجا که نهایتا یک پیمان دفاعی مشترک بین این سه کشور و احتمالا چند کشور دیگر برای مقابله با غرب و اسراییل و ایادی آنها ایجاد شود در این صورت و به دلیل ندانمکاریهای دولت امریکا و اسراییل و خیره سری دولت عربستان سعودی عملا یک پیمان بسیار قدرتمند تر از پیمان ورشو در مقابل غرب ایجاد خواهد شد که در آن موجودیت همه رژیمهای وابسته به غرب حتی به قیمت شروع جنگ جهانی سوم  بشدت به خطر خواهد افتاد.

---

5- با این حساب آیا نباید امریکا و اسراییل و ایادی منطقه ای آنها در مواضع افراطی ضد ایران اسلامی تجدید نظر کنند و زمینه همکاری همه جانبه را با جمهوری اسلامی ایران فراهم سازند. حالا یک پرسش اساسی پیش می آید و آن این است که امریکا و اسراییل و لابی طرفدار اسراییل در منطقه خطر را بیخ گوش خود حس خواهند کرد یا به رقتارهای کودکانه خود در رابطه با ایران به قیمت نابودی منافع اشان و به خطر افتادن امنیت ملی اشان ادامه خواهند داد. سعید شجاعی سعدی - 18 آبان 1394

No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...