Monday, September 7, 2015

to my country s cultural officials





تبادل کارکردهای فرهنگی بین جوامع انسانی قدمتی برابر با خلقت انسان دارد. در قرن ۲۱ بدلیل پیشرفت فن آوری و ارتباطات همه جانبه ملل دنیا با یکدیگر عملا جهان به یک دهکده کوچک تبدیل شده است. هرچند این وضعیت از بسیاری جهات یک انقلاب عظیم جهانی در بسط و گسترش همبستگی ملل و نیز ارزشهای انسانی و بشریت در دنیا است اما بدلیل عدم شناخت و یا آماده گی لازم و کج فهمی برخی جوامع متاسفانه قدرتهای بزرگ با اتکا به فن آوری و سرمایه و نفوذ سیاسی و رسانه ای خود تبادلات فرهنگی بین ملل را تبدیل به تحمیل کامل و یا نسبی ارزشهای سیاسی و فرهنگی مورد نظر خود به جوامع هدف نموده اند.
---
بنده سعید شجاعی سعدی بعنوان یک فعال و محقق اینترنتی فرهنگ و صلح جهانی سالهاست در تلاش بوده ام تا با بررسی این پدیده دستکم  از دیدگاه خود راه های جلوگیری نسبی از هم گسستگی فرهنگی در کشور خودمان را پیدا و پیشنهاد نمایم. حاصل این بررسیها صدهها مطلب و هزاران پست در وبلاگها و صفحات اینترنتی بنده سعید شجاعی سعدی در شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی بدو زبان فارسی و انگلیسی بوده است.

---

متاسفانه در کشور و در طی این سالها نه تنها هیچگونه حمایتی در راستای این کار بزرگ دریافت ننمودم که با مشکلات و دردسرها و تهدید و تبعیض وپرونده سازیهای زشت و محدودیتهای فراوانی نیز روبرو گشته ام که حداقل تا این لحظه خداوند قدرت تحمل و کنار آمدن با این وضعیت مغرضانه را به بنده عنایت فرموده و به عشق مردم و کشور و فرهنگ چند هزار ساله این مرز و بوم پر گهر و همچنین برای پیشگیری از تبدیل شدن ایران عزیز به سوریه و عراق و افغانستان و یمن و لیبی و پاکستان و اوکراینی دیگر  و نیز برای کمک به گسترش صلح جهانی و ارزشهای بشری و صدالبته در راستای عمل به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر واقعی و نه سیاسی  نه تنها تا این لحظه کم نیاورده ام که سرحال و  با انرزی بالا به این کار همت نموده و اگر خدا بخواهد در آینده نیز چنین خواهم نمود.

---

شکی نیست همه کشورهای دنیا و ایران شدیدا توسط رسانه های مختلف قدرتهای بزرگ برای نابودی فرهنگ و ارزشهای ملی و بومی هدف قرارگرفته اند . در نگاه اول همه و متاسفانه اکثر دست اندرکاران  جمهوری اسلامی ایران فکر می کنند هدف غرب تحمیل بی حجابی و آزادیهای جنسی در دنیا و منجمله ایران است و فقط از این طریق آن قدرتها قصد نابودی بنیادهای اعتقادی و ارزشی و فرهنگی و سیاسی را دارند. بنده بسیار تاسف می خورم که همه توجهات مقامات ما بر پدیده مقابله با بی حجابی آنهم با استفاده از تهدید و فشار و زور متمرکز شده است . بنظر بنده قدرتهای بزرگ این عمدا این پدیده را بزرگ نموده اند تا همه حواسها را از هدف اصلی تهاجم شان پرت نماید .



این هدف فاصله انداختن بین مردمان کشورهای هدف با اصالتهای تاریخی و تمدنی خودشان است و نه اشاعه بی حجابی و آزادیهای جنسی ! برای اثبات این مطلب شما کشور هند با نزدیک به یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر جمعیت که حدود ۲۰۰ میلیون نفر آن هم مسلمان هستند را در نظر بگیرید در این کشور هم حجاب آزاد است و هم آزادیهای جنسی  با این حساب اگر غرب هدفش اشاعه بی حجابی و آزادیهای جنسی بود باید دست از سر مردم هند بردارد اما شما می بینید غرب تمام هم و غم خود را بر این هند استوار نموده که مردم هند را چنان دچار اختلافات قومی و مذهبی و اقتصادی و با اشاعه تعصبات شدید



 جاهلانه نمایند که بمرور یادشان برود که بوده اند و درتاریخ تمدن جهان چه نقشی داشته اند در این صورت آنها به یک مستعمره نا محسوس تبدیل شوند که غرب از آنها برای مقابله با کشورهای که آنها را یاغی می خواند نظیر چین و روسیه و ایران و مانند آن در آینده استفاده ببرد.بنده این روزها و شبها  روی این موضوع  از طریق اینترنت کار می کنم شاید اگر تنگ نظران و مغرضان داخلی و بخصوص در شهر بنده بگذارند  در آینده نتایج همه این کار بزرگ علمی  را در قالب چند کتاب بچاپ برسانم که با توجه به حجم و شدت کینه ورزی رسمی و غیر رسمی نسبت به بنده سعید شجاعی سعدی و نداشتن سرمایه لازم مالی بسیار بعید می دانم چنین امری دستکم در آینده قابل پیش بینی محقق شود .

No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...