Thursday, March 19, 2015

some of my posts in persian with photos from,http://www.saadiman.blogsky.com

تصاویر : پنجمین روز مذاکرات هسته ای




محمد جواد ظریف و جان کری پیش از ظهر پنج شنبه همراه با معاونان خود ششمین دور گفت و گو ها در لوزان سوئیس را آغاز کردند.

 به گزارش پایگاه خبری «تیک» (Tik.ir)، دراین مذاکره علاوه بر سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی و وندی شرمن معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا، علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا هم حضور دارند..

ساعتی پیش از این گفت و گو، صالحی و مونیز بر سر اختلافات باقیمانده فنی رایزنی کردند.

هیات ایرانی از روز یکشنبه در لوزان در حال مذاکره با هیات های امریکایی و اروپایی است. تصاویر خبرگزاری ایسنا از پنجمین روز مذاکرات هسته ای را می بینید: 

























تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 23:47 | نویسنده: سعید شجاعی سعدی | چاپ مطلب0 نظر

اقدام جالب سازمانهای مردم نهاد ایرانی در ژنو+تصاویر- عیدنوروز این آیین بزرگ و کهن و صلح و دوستی ایرانیان بر شما مبارک باد

 سازمانهای مردم نهاد ایرانی دارای مقام مشورتی در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد که برای شرکت در بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو حضور دارند در اقدامی جالب و برای اولین بار با برپایی چادر در میدان مقابل دفتر اروپایی سازمان ملل، فرا رسیدن بهار و عید نوروز را به رهگذران تبریک گفتند.

 به گزارش پایگاه خبری «تیک» (Tik.ir)، سازمانهای مردم نهاد ایرانی علاوه بر قرار دادن سفره هفت سین و دادن گل و شیرینی به راهگذران و تبریک فرارسیدن بهار، توضیحاتی را درباره پیشینه تاریخی عید نوروز در ایران ارائه دادند. 

سازمانهای غیردولتی ایرانی با نصب پلاکاردهایی با شعار «در دنیایی که جنایت و خشونت عادی شده است، بیایید باهم مهربان باشیم» همگان را به داشتن جهانی عاری از خشونت و افراطی گری دعوت کردند.

برپایی این چادر که سه روز ادامه دارد با واکنش مثبت رهگذران از ملیتهای متفاوت قرار گرفت که با امضای تابلوی یادبود، سال نو را به هموطنان ایرانی تبریک گفتند.

12 سازمان مردم نهاد دارای مقام مشورتی در شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل که برای حضور در شورای حقوق بشر به ژنو سفر کرده اند، بیانیه هایی را درباره محکومیت افراطی گری و خشونت، حمایت از زنان و کودکان در مخاصمات مسلحانه، محکومیت نقض حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی در عراق و سوریه و حمایت از حقوق کودکان در سرزمینهای اشغالی در صحن شورای حقوق بشر قرائت کردند. برگزاری پنل تخصصی از برنامه های دیگر این سازمانها بود که مورد استقبال قرار گرفت.





تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 14:36 | نویسنده: سعید شجاعی سعدی | چاپ مطلب1 نظر

سفره هفت سین تیم هسته ای در لوزان + عکس-عید نوروز بر شما مبارکباد




فقط از سفره هفت سین هتل بوریواژ یک تصویر در اختیار خبرنگاران قرار گرفت؛ تصویری بدون شرح که مذاکره کنندگان ایرانی را کنار میزی که هفت سین در آن چیده شده ، نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» (Tik.ir)، مدیران هتل بوریواژ محل مذاکرات هیات های ایرانی و امریکایی چهارشنبه شب رنگ و بوی نوروز به هتل خود دادند.

محمد جواد ظریف، علی اکبر صالحی، حمید بعیدی نژاد ، مجید تخت روانچی ، حسین فریدون و سید عباس عراقچی در این تصویر در کنار میزی دیده می شوند که هفت سینی آبی رنگ در آن چیده شده و یک جلد قرآن مجید هم در میان آن است.

از آنجا که به جز این تصویر اطلاع دیگری در دست نیست، باید حدس زد که ظاهرا مذاکره کنندگان پس از پایان گفت و گو ها با یک ابتکار غیرقابل منتظره روبرو شده اند.

مشاهده این تصویر در شبکه اطلاع رسانی، خبرنگاران ایرانی را متعجب کرد تا جایی که پرسیدند: این عکس مربوط به امشب است و هتل محل مذاکرات؟

پاسخ گرفتند که: بله.

شیر شب عید

هنگامی که ظریف پنجمین دور گفت و گوی خود با جان کری در لوزان را تمام کرد مجبور بود از میان دهها خبرنگار رسانه های داخلی و خارجی که عمدتا ایرانی بودند عبور کند. یکی از آنها از ظریف پرسید: شیرید یا روباه؟

ظریف پاسخ داد: ما همیشه شیریم... ایرانی ها همیشه شیر اند....بخصوص شب عید

پاسخ اینستاگرامی ظریف

تصویری که ظریف در صفحه اینستاگرام خود از حضورش در لوزان منتشر کرده، پس از چند ساعت نزدیک به شش هزار اظهار نظر را در پی داشت ، تا جایی که وزیر خارجه ناگزیر شد با یک جمله به این اظهارنظر ها پاسخ دهد.

در تصویری که در صفحه اینستاگرام خود گذاشته او را همراه با عده ای نشان میدهد که در حال گذر از حیاط هتل و رسیدن به اتاق مذاکرات است.

در یکی از اظهارنظر ها امده است: نصرمن الله وفتح قریب. دیگری نوشته: خدا پشت وپناهت. مخاطب دیگر گفته: سلام بر جهادگر امروز. خدانگهدارت. یکی دیگری نوشته : افتخارمی کنم با بزرگمردی همچون شما هم وطن هستم. کسی که با دیپلماسی لبخند توانست دو متحد دیرین ( امریکا و اسرائیل) را نسبت به هم بد بین کند و شکافی عمیق بین آنها اتحاد ایجاد کند.

یکی دیگر هم گفته: اقای دکتر خسته نباشید. تشکر من چیزی به شما اضافه نمی کند اما حداقل حس می کنم به عنوان یک ایرانی تلاشم رو برای حمایت از شما کرده ام. مایه مباهات هستید صرفنظر از نتیجه مذاکرات.

البته همه اظهارنظر ها مثبت نیست. به طور مثال یکی از مخاطبان نوشته: به کوری چشم دشمنان رهبری و این نظام ما دلواپسیم... نگرانیم.. دلواپس ضربه زدن دشمن، دلواپس از پشت خنجر زدن مجدد دشمن جنایتکار این ملت، هموندشمنی که هشت سال از صدام ملعون همه جانبه حایت کرد و این ملت رو به خاک و خون کشید... همون دشمنی که هواپیمای مسافر بری رو زد. همون دشمن پست فطرتی که حتی به بیماران ما رحم نکرد ودارو را به انها تحریم کرد.اری ما دلواپسیم و یک عده ما رو به خاطر وطن دوستی شدید افراطی و بی سواد قلمداد می کنند. این ها اندازه سر سوزن هم برای ما ارزش ندارند و ما به معنای واقعی کلمه این ها رو ادم حساب نمی کنیم.

فرد دیگری به او پاسخ داده: نگران نباش تا اقای ظریف رییس این تیم هسته ای دلسوز وآگاه است.

در پاسخ به همه این ها ظریف نوشته: تمام سعی خود را می کنیم و خواهیم کرد.
تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 28 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 14:34 | نویسنده: سعید شجاعی سعدی | چاپ مطلب0 نظر

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل -




در ادامه مذاکرات محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان وی شب گذشته در بروکسل با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان با حضور مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

در این دیدار که حضور وزرای خارجه برگزار شده است، معاونان وزیر امور خارجه نیز حضور داشتند. ظریف پیش از این دیدار با فدریکا موگرینی و فیلیپ هاموند، وزیر خارجه انگلیس دیدارهای جداگانه ای داشت.

در دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و انگلیس آخرین تحولات منطقه ای و روند مذاکرات هسته ای مورد بررسی قرار گرفت. همچنین طرفین بر تلاش مشترک کشورهای مذاکره کننده در جهت نزدیک کردن فاصله به منظور دست یابی به توافق جامع تأکید کردند. ظریف پس از این دیدار دوباره عازم لوزان سوئیس شد تا مذاکرات خود را با جان کری وزیرخارجه امریکا دنبال کند. عکس های منتشر شده در گتی ایمیج از این مذاکرات را در زیر می بینید.

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل

تصاویر : مذاکرات ظریف در بروکسل
تاریخ ارسال: چهارشنبه 27 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 12:00 | نویسنده: سعید شجاعی سعدی | چاپ مطلب0 نظر

آینده ایران و ایرانی -مقاله ای بسیار مهم - لطف فرموده با دقت و تفکر ویژه مطالعه فرمایید.


بنام خداوندجان و خرد---- که ازاین برتراندیشه بر نگذرد

نویسنده-سعید شجاعی  سعدی

نویسنده این مقاله درنهایت بی ادعایی و بدون دارا بودن کمترین منافع مالی یا سیاسی ویا خدای ناکرده جاه طلبی در حدود 10 ساله گذشته همه توان تخصصی و تجربی خودرا بکار گرفته تا با استفاده از اینترنت  بعنوان یک شهروند ساده ایرانی و یک فعال عرصه فرهنگ وصلح ایران و جهان به وظیفه ملی - انسانی خود بی آنکه شخص ویا اشخاص حقیقی ویا حقوقی از آن خواسته باشند ویا ریالی برای این همه فعالیت خود دریافت کرده باشد درجهت گسترش صلح

  تلاش کند واز حملات  احتمالی بیگانگان به کشور جلوگیری نماید.تعداد استقبال کنندگان در گستره داخلی وجهانی بویژه که بخش عمده ای از آنها هنرمندان و روشنفکران و نویسندگان و ارباب جراید ورسانه های گفتاری وشنیداری  وحتی مسئولان بین المللی بوده است را نشان از موفقیت این تلاشهای بشر دوستانه سالهای قبل تا امروز خود دارد.
در این راستا سختیها و مشکلات و تبعیض و ظلم بر خود و ... را شاهدبودم که همه را به عشق گسترش صلح و دوستی و


فرهنگ در منطقه وجهان تحمل نموده  وکنندگان آشکار و پنهان آنها را بخشیدم.با جستجوی  نام کامل بنده "سعید شجاعی سعدی" به انگلیسی یا فارسی شما می توانیدباهمه این فعالیتها در اینترنت آشنا گردید.خیلی اراده وانگیزه وایمان وتقوا وشجاعت ومردانگی میخواهد اینهمه از خارج از کشور برای ادامه کار علمی وفرهنگی وصلح طلبانه و پژوهشی شما از تان دعوت کنند و در داخل شما تحت شدیدترین فشارها و محدودیت ها وتبعیض وپرونده سازیهای ناجوانمردانه باشیداما بمانید همه راببخشید و تحمل کنید و صدایتان هم در نیاید تا بیگانه سوی استفاده نکند.بگذریم.        
  ----
امروز نه روز تندروی است و نه روز کندروی .نه روز جناح بازی است و نه روز باند بازی.امروز من ها باید ما شود.خرد حکم میکند امروزهمه ما مردم ایران (چه در داخل وچه خارج)و نیز همه گروههای سیاسی(داخل وخارج) و در راس آنها طیفهای اصولگرا و اصلاح طلب و هر عنوان دیگر به گذشته ایران و ایرانی چه قبل از اسلام وچه بعد از ورود اسلام به ایران بخوبی و عمیق بیندیشیم .

چرا روزی ایران وسعتش از غرب چین تا میانه اروپای امروزی بود وحالا این شده است ؟.چرا ایران در حمله اسکندر و اعراب ومغولها با وجود دارا بودن ارتش وتجهیزات پیشرفته زمان خود تاب نیاورد شکست خورد و هزاران  که میلیونها نفر از مردم و منجمله حاکمان وقت ایران قتل عام شدند و نوامیس واموال و سرزمین ایرانی مورد تعرض شدید و بی رحمانه و وحشیانه متجاوزین قرار گرفت؟.چرا وسعت ایران از آنهمه گستردگی به این وسعت کنونی در آمد؟.    
 -----
خوب که تاریخ را کندو کاو کنیم می بینیم چند عامل زیر از جمله مهمترین عوامل دچارشدن کشور به وضع فوق بوده است:
- حکومتهای وقت دچار بحران درونی (آشکار وپنهان )گشته و بیشتر وقتشان به درگیریهای کلامی و یا عملیاتی و رقابتهای جناحی بی حاصل مصرف می شده که همین مطلب ضمن انداختن فاصله بین اکثریت مردم و حکومت همچنین سبب گستاخ شدن دشمنان و جرات حمله به ایران گردیده است.


- فساد مالی و اداری برخی از ارکان های حکومتی و نیز مسئولین بتدریج بنیه حکومت و ملت را فرسوده نموده و شرایط را برای رخنه بیگانه و عواملش و نهایتا حمله نظامی فراهم ساخت.
- دستگاهای مذهبی بجای رفع  نیازهای معنوی وپاسخگویی به  شبهات و نیازهای روز اکثرا حکم تکفیر ومجازات صادرمی کردند وهمین مطلب در کنار روی آوردن برخی از روحانیون وقت به ثروت اندوزی و اشرافی گری و کسب لذایذ دنیایی آنهم بیش


از حد معمول  در گذر زمان موجب بروز اختلاف در دستگاهی مذهبی و کاهش اعتماد مردم به آنها گردید. دشمنان با آگاهی از این وضع به ایران حمله ور شدند ودر نهایت بیرحمی همه چه روحانی وچه مسئول و چه مردم عادی را قتل و عام نمودند.
بدلیل سوی مدیریت و فساد مالی مقامات درجه دو و پایین تر فقر وبیکاری ومشکلات اجتماعی جامعه را فرا گرفته بود.تبعیض


در همه چیز مردم را کلافه و سبب کینه دردرون آنها گردیده بود تا آنجا که در نهایت درماندگی حمله بیگانه به کشور را حرکت نجات بخش تصور نموده واز حمایت از حکومتهای وقت در مقابل بیگانه متجاوز خوداری نمودند که اگر غیر از آن بود نه اسکندر ونه اعراب ونه مغلولها در اندازه  ای نبودند که بر جان ومال و ناموس وسرزمین ایران مسلط شوند و آنهمه جنایت و کشتارو تجاوز جنسی را در ایران مرتکب شوند.
----
شرایط امروز ایران اسلامی بویژه با وضعیت وخیم منطقه مسئله گروههای تکفیری وبلاهایی که بر سر کشورههای چون افغانستان وعراق ولیبیومصر وپاکستان وسوریه و غیره آورده اند میطلبد که همه ما مردم اهم از مسئولان سیاسی وغیر سیاسی و روحانیون و دستگاهای امنیتی و نظامی گذشته تاریخی خودرا مرور نموده ودر قرن 21 خود وکشور را در معرض تهاجم وحشیانه و بیرحمانه دشمنان قرار ندهیم.امروز مذاکرات هسته ای در جریان است و کمترین معضل داخلی جسارت


بیگانه گان را برای باج خواهی همه جانبه صد چندان می کند.امروز رسما پادشاه عربستان بعد از دیدار بااردوغان رییس جمهور ترکیه و در هماهنگی کامل با دولت کثیف و تندروی نتانیاهو در اسراییل در خواست تشکیل یک اتحاد نظامی برای مقابله ونهایتا حمله به ایران را میدهند. امروز داعش ریختن خون شیعه را مباح وزنان و فرزندان آنها را جزء غنایم جنگی بحساب می آورد.

امروز اگر میخواهیم ایران ایران بماند وایرانی قتل وعام  نشود باید با هم متحد بمانیم باند وجناح بازی کنار رود. باید با هم مهربان باشیم و بدانیم اگر امروز از یکدیگر بگذریم فردا لازم نیست از بیگانه وحشی وبیرحم طلب رحم نماییم.ما ملتی فرهنگی وتمدن ساز بوده وهستیم.سلاح اصلی مادرمقابله با دشمنان حتی آنها که بویی از انسانیت ومنطق نبرده اند فرهنگ است وتمدن بزرگ حدود 8000 ساله که نزدیک به 1400 سال از آن با نور اسلام منورتر گشته است.


با فرهنگ و تمدن خود باید جهان را اول آگاه ساخته وبعد ارزشهای انسانی و آسمانی خود را به آنها بشناسانیم.در جهان اولین منشور حقوق بشر را ما توسط کورش کبیر نوشتیم و بجهان ارایه کردیم.اولین کاشت چشم مصنوعی را ما در 5000 سال قبل ما انجام دادیم.اولین شهر های مدرن را ما ایجاد کردیم.اولین کارتن جهان را ما تهیه کردیم. این ما بودیم که  برای


آزادی بیان و دین سه بار یهودیان را از دست حکومتهای بیرحم که قصد قتل وعام آنها را داشت نجات دادیم پس باید  کاری کنیم کارستان تا دشمنان بجای تشکیل اتحاد نظامی برای حمله و مقابله با ما !
 صف کشیده  تا به  تقاضای دوستی  آنها با خود با تکیه بر تاریخ و فرهنگ وتمدن بزرگمان رسیدگی کنیم ! این  شدنی است اما به شرط محقق شدن نکات فوق .

   
                      
تاریخ ارسال: یکشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 14:20 | نویسنده: سعید شجاعی سعدی | چاپ مطلب0 نظر

تصاویر : دومین پیروزی بزرگ کردها برابر داعش -منبع تیک

۷۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱


 طی روزهای اخیر یگانهای حمایت مردمی کرد در سوریه توانستند "تل حمیس" شاهراه داعش در استان "حسکه" در شمال شرق سوریه را از دست نیروهای داعشی آزاد کنند.

بر اساس اخبار رسیده از مرکز فرماندهی نیروهای حمایت مردمی کرد، نیروهای نظامی کرد بعد از روزها عملیات در منطقه تل حمیس از توابع شهر القامشلی (شمال شرق سوریه) توانستند وارد مرکز این شهر شده و نیروهای داعش را از این شهر بیرون کنند.

عملیات نیروهای نظامی کرد در تل حمیس یکی از مقرهای اصلی و استراتژیک داعش که به صورت گسترده، روزها بود ادامه داشت در نهایت با موفقیت به انجام رسید و نیروهای کُرد وارد مرکز شهرشدند.

بر اساس اخبار منتشر شده، شهر به صورت کامل از وجود نظامیان دولت اسلامی عراق و شام پاکسازی شده است ولی در اطراف شهر درگیری ها هنوز ادامه دارد. بعد از پیروزی در کوبانی، آزادسازی تل حمیس دومین موفقیت بزرگ نیروهای نظامی کرد در جنگ با داعش به حساب می آید. عکس های تل حمیس پس از آزادی از دست عناصر داعش در خبرگزاری فرانسه منتشر شده است.














































No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...