Monday, December 15, 2014

آخر کینه و کینه ورزی با وجود این عمر کوتاه و دنیای ناپایدار


کینه و کینه ورزی

من کینه را به 4 قسم زیر تقسیم می کنم:

1- کینه شتری آنست که با منطق و بدون منطق فرد یا گروهی از فرد و یا گروه دیگر کینه بدل می گیرند و هرگز بصورت واقعی دل خود را از این کینه ورزی بی حاصل پاک نمی کنند.این دسته کینه ورزی جهل آلود را شتری می نامم چرا که مانند اخلاق شتر گاهی خوب و گاهی بد است اگر خوب باشد دنیا بهشت است و اگر حال بد باشد نتیجه کینه ورزی می تواند به جهنم تبدیل شود در این صورت بمرز کینه شیطانی نزدیک میشود.


2- کینه شیطانی : این کینه ورزی اصلا دلیل منطقی ندارد و اکثرا بدلیل عقده حقارت و منفعت طلبی و نداشتن چشم بهتر از خود  و رو شدن دست دزدی و یا خیانت فرد و یا افراد رانتخوار  توسط فرد و یا افراد پاک و مومن و مسئولیت شناس پدید می آید.کینه این افراد بشدت خطرناک هم برای خودشان و هم برای مغضوبان آنها است چرا که شیطان چشم و گوش چنین افرادی را کور و کر نموده و برای ضربه زدن به افراد پاک دست به هر جنایت و نقشه شرم آوری که به ذهن خامشان برسد می زنند و این یعنی فاجعه برای مرتکبین و مغضوبان و جامعه و دیگران.


3- کینه انسانی معمولا چنین کینه ای از سوی تفاهم جزی یا کلی  پیش می آیند و با رفع آنها همه چیز بخیر و خوشی تمام می شود.این نوع کینه ورزی  را بنده سرطان خوش  خیم می دانم !.معمولا این نوع کینه ورزی کمترین تبعات و صدمات را از خود برجای می گذارد.

4-کینه ورزی  ناشی لقمه حرام :
انسان وقتی به خوردن لقمه حرام عادت کرد دیگر قبح و زشتی کار کثیف رانتخواری و خیانت به بیت المال هم برایش عادی و بی اهمیت می شود.چنین فردی بسیار دروغگو و ریا کار میشود. آنجا که منافعش ایجاب کند خود را در کسوت یک مومن تمام قد نشان میدهد و جای دیگر که ضرورت باشد چهره شیطانی خود را بدون نقاب و حجاب نشان میدهد.

خدا بداد برسد از تبعات این نوع کینه ورزی چرا که شیطان هم در چنین صورتی اصطلاحا لنگ می اندازد و به کنندگان چنین اعمال بسیار شرم آور و ضد انسانی می گوید: من شاگرد شماهستم و شما با این اعمال و بی رحمی های خود روی من را سفید کردید چرا که به همه ثابت می شود شیطان واقعی شما هستید و نه من.این نوع کینه ورزی معمولا با خون و خونریزی و جنایت و نان بری و زیر آب زنی  و آبروی مومنان را بدون دلیل بردن و ریا و تزویر و دغل کاری و هر چیز ممکن

 دیگرهمراه است.

اما و اما از آنجا که خداوند این جهان  زمینی و همه کهکشانها و حیات احتمالی روی آنها را بر اساس نظم و عدالت و قانون خدایی استوار نموده لذا کنندگان این چهار نوع کینه ورزی نهایتا به مقدار صدمات و خسارتهای که از کینه ورزی خود با بیرحمی در مورد دیگران بقصد انتقام و تخلیه عقده حقارت و یا خنک شدن دل کثیف خود مرتکب شده اند را مورد مجازات های مختلف قرار می هد.دزدان بیت المال معمولا جنایت خود ذر باره 80 میلیون ایرانی را با توجیه های ظاهرا شرعی و منطقی انجام میدهند. 
درس اخلاقی : کینه ورز و ریاکار و دروغگو نباشیم تا عمر کوتاه خود را بجای امور ضد خدایی و ضد انسانی به نور ایمان و آرامش درونی و بیرونی منور سازیم در این صورت هم میتوانیم رفاه و خیر نسبی دنیا و هم  , عاقبت بخیری و رستگاری و بهشت برین را در دنیای دیگر  را نیز بدست آوریم.   

No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...