Sunday, April 20, 2014

the positive role of iran for solving problems between russia and the west ! by holding an urgent meeting between them in tehran! !read the rest in persian as follows:

آیا حوادث اخیر اوکراین جهان را به سوی تکرار فاجعه جنگ جهانی  جدید پیش می برد؟
-----
بنظر بنده حوادث جاری اوکراین از دو احتمال زیر بدر نیست:
-----
ا- پشت صحنه : غرب و روسیه توافق کرده اند تا اوکراین را  (بوسیله اعمال حاکمیت مستقیم و یا با قرار دادن دول کوچک و نامنسجم مطیع ودست نشانده  در مناطق مختلف آن کشور )از لحاظ سیاسی و اقتصادی و امنیتی بین خود تقسیم نمایند و به همین دلیل هم اینک آنچه در آنجا رخ می دهد بر اساس یک سناریوی از پیش نوشته شده است که در این صورت بازنده اصلی مردم اوکراین هستند.
-----
2- غرب تصمیم گرفته است تا انتقام حمایت روسیه (درکنار ایران اسلامی)از دولت بشار اسد در سوریه را که نه تنها اجازه نداد دولت سوریه سقوط کند که با پیروزیهای دولت بشار اسد در تار و مار گروههای مخالف مسلح (البته با کمک حزب الله لبنان) سوریه و عراق و بخشهایی در لبنان و نیز بخشی از دولت حماس طرفدار ایران اسلامی بشدت موقعیت خود را بهبود بخشند.شاید این سئوال پیش اید اگر امریکا و غرب بخواهند چنین کنند پس چرا از ایران اسلامی انتقام نمی گیرند که بنظر بنده پاسخ بسیار روشن است زیرا ایران اسلامی در منطقه فوق حساس
-----
 خاورمیانه و خلیج فارسی واقع شده که هرگونه حمله به جمهوری اسلامی ایران موجب پاسخ بسیار شدید ایران خواهد گردید که نهایتا ممکن است سبب نابودی همه چاههای نفت و مراکز استقرار نیروها و تاسیسات نظامی غربی و دول حامی غرب در منطقه  گردد. بعلاوه هم اکنون مذاکرات هسته ای با ایران در مراحل نهایی کسب توافق جامع است و غرب و امریکا ترجیح می دهند در شرایط کنونی مثلا با ندادن ویزا به نماینده معرفی شده ایران اسلامی در سازمان ملل و توفیق اموال بنیاد علوی و محکومیت حقوق بشری جمهوری اسلامی و مانند آنها به
-----
 حمایت ایران از بشار اسد و حزب الله وحماس  و غیره واکنش نشان دهند . هرچند نباید فراموش کرد که حتی جنگ طلبان ترین نهادها و افراد تندرو در غرب و اسراییل  علاقه ای ندارند همه پلهای پشت سر خود را با ایران خراب کنند چرا که ایران نشان داده است از نفوذ سیاسی و معنوی بالایی در منطقه برای حل و فصل مشکلات غرب و امریکا در خاورمیانه برخوردار است و در تحلیل نهایی غرب امیدوار است بعد از حل و فصل نهایی مشکلات هسته ای با ایران در مقابل دادن امتیازات سیاسی و اقتصادی از مساعدت ایران برخوردارگردد.
---
متاسفانه در هر دو احتمال فوق خطر از کنترل در رفتن اوضاع و شروع یک جنگ جهانی با ابعادی بسیار فراتر از دو جنگ جهانی قبلی در گیرد.
بنده پیشنهاد میکنم برای جلوگیری از وخامت اوضاع ! بین دو رییس جمهور امریکا و روسیه فورا ملاقات صورت پذیرد و از کمک ایران و سایر بازیگران منطقه ای و جهانی نیز کمک گرفته شود. چه خوب است دکتر روحانی برای جلوگیری از جنگ احتمالی میزبان سران درگیر در بحران کنونی اوکراین در تهران گردد.     

  

No comments:

Remove Netanyahu from power

.According to the foreign and domestic media reports, in order to comply with ethics and prevent a major regional and World war, Iran has do...